Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Leśnego jest organem kierującym działalnością Towarzystwa na obszarze działalności Oddziału w okresie między Walnymi Zebraniami Członków. Zarząd działa na podstawie statutu Towarzystwa oraz Ramowego Regulaminu Zarządu Oddziału PTL.


Skład Zarządu Oddziału PTL w Katowicach (2021-2025):

  1. Przewodniczący: Tomasz Pacia
  2. Zastępca przewodniczącego: Stanisław Wypych
  3. Skarbnik: Anna Buczkowska
  4. Sekretarz: Dorota Niemczyk
  5. Członek Zarządu: Maria Łabno
  6. Członek Zarządu: Liliana Armatys
  7. Członek Zarządu: Joanna Kubiak
  8. Członek Zarządu: Waldemar Hylla
  9. Członek Zarządu: Tadeusz Kosman
  10. Członek Zarządu: Sławomir Starczewski
  11. Członek Zarządu: Czesław Greń
  12. Członek Zarządu: Marek Złotkowski

 


Do Kompetencji Zarządu Oddziału należy:

  1. realizowanie zadań Towarzystwa zgodnie z uchwałami władz Towarzystwa i Walnego Zebrania,
  2. reprezentowanie Oddziału na zewnątrz,
  3. przyjmowanie nowych członków,
  4. podejmowanie decyzji o wykluczeniu i skreśleniu z listy członków Towarzystwa,
  5. zgłaszanie do Zarządu Głównego wniosków w sprawie nadania godności członka honorowego i odznak honorowych,
  6. sporządzanie planów pracy i preliminarzy budżetowych oraz sprawozdań z działalności Oddziału,
  7. zwoływanie Walnych Zebrań,
  8. tworzenie bądź likwidacja Kół i nadzorowanie ich pracy,
  9. zarządzanie majątkiem Oddziału, w tym zaciąganie zobowiązań i nabywanie praw zgodnie z uchwałami Walnego Zebrania, z wyłączeniem spraw  zwykłego zarządu, tj. o wartości prawa lub zobowiązania jednorazowo nie przekraczającego kwoty określonej aktualną uchwała Walnego zebrania.


Komisja rewizyjna Oddziału  PTL w Katowicach  (2021-2025):
 
  1. Przewodniczący: Ryszard Kocieliński
  2. Zastępca przewodnoczącego: Aleksander Zakrzewski
  3. Sekretarz: Kornelia Arent
  4. Członek: Maria Gronicz
  5. Członek: Jan Słowik
  6. Członek: Jacek Podoski


Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:
 
  1. kontrola całokształtu działalności Oddziału co najmniej raz w roku ze szczególnym uwzględnieniem spraw finansowych,
  2. zgłaszanie na posiedzeniu Zarządu uwag i wniosków w sprawie działalności Oddziału,
  3. kontrola opłacania składek członkowskich,
  4. składanie na Walnym Zebraniu Członków sprawozdania ze swej działalności i jej wyników, uwag do sprawozdań Zarządu Oddziału oraz wniosków w sprawie udzielenia absolutorium ustępującemu Zarządowi.